Friday, October 31, 2014

PENYAKIT JANTUNG

Tahukah anda bahawa serangan jantung dan cholestrol tinggi adalah penyakit yang paling tinggi yang dihidapi oleh masyarakat Malaysia? Kenapa? Mengapa? Bagaimana? Ia berlaku. So, anis nak share sikit tentang faktor utama dan bagaimana cara untuk menangani penyakit serangan jantung dan cholestrol tinggi ini.


Faktor Utama 


  • Rokok : sebanyak 50 peratus masyarakat Malaysia mengamalkan tabiat merokok. Merokok boleh menyebabkan saluran darah anda tersumbat dan menyebabkan aliran darah tidak dapat berjalan dengan lancar ke jantung. Oleh itu merokok adalah faktor yang paling utama manusia mendapat serangan jantung. 

  • Pemakanan : makanan yang mengandungi kolestrol, gula, garam natrium yang tinggi akan menyebabkan penyakit kencing manis dan darah tinggi. Bahan-bahan lemak atau kolestrol dalam saluran darah yang membekalkan darah ke jantung tersekat dan mengakibatkan serangan jantung.

  • Tekanan (stress) : manusia sering menghadapi masalah hampir setiap hari tidak kira di tempat kerja atau di rumah. Apabila mereka mengalami tekanan secara automatik tekanan darah juga akan meningkat dan menyebabkan otot jantung kekurangan oksigen dan akhirnya lemah atau rosak. Bila rosak, sebahagian jantung akan jadi tidak berfungsi dan akibat nya serangan jantung.

  • Kegemukkan : Apabila seseorang itu mengalami kenaikan berat badan yang tinggi adakah mereka akan melakukan aktiviti seperti bersenam atau gym. Hanya 40 peratus dari mereka yang nekad melakukan aktiviti senaman atau gym hanya untuk kurus. Dan selebihnya lebih mengamalkan tabiat ringkas dengan mengambil pil atau treatment cepat. Sebab itu, antara mereka juga mudah untuk dapat serangan jantung kerana kurang mengamalkan aktiviti yang sihat.





Cara Utama menangani 

Tahukah anda bahawa bawang putih banyak khasiatnya. Bukan sahaja pada masakan tapi baik untuk mengelakkan dari penyakit seperti demam, selesema, meyuburkan rambut, resdung, serangan jantung dan juga mengurangkan pertumbuhan tumour. 

GARLIC  TABLET     



Garlic menaplikasikan teknologi canggih mengekstrak intipati bawang putih, pada masa yang sama menyingkirkan rasa tajam dan bau yang tidak menyenangkan, serta mengekalkan keberkesanan dan nutrisi bawang putih. Bawang putih mengandungi puluhan ramuan yang berguna termasuk ; 33 jenis sulfida, 17 jenis asid amino, mineral termasuk germanium, kalsium, besi, kalium, magnesium, selenium, zink dan vitamin seperti vitamin A, vitamin B1, vitamin C dan sebagainya. Ia amat berguna untuk melawan kolestrol dalam badan dengan membekalkan kolestrol baik (HDL) dan menurunkan kolestrol tidak baik (LDL) serta mengurangkan trigliserida. Garlic tidak merangsangkan memran lendir perut, mudah diserap oleh usus kecil dan kesanya berlipat ganda.

Ia juga :

  1. Membantu menurunkan kandungan lemak darah dan kolestrol darah, penyakit kardiovascular dan arterioklerosis
  2. Menghalang pembekuan darah untuk menegah berlakunya trombosis
  3. Membantu dalam fungsi penghadaman dan membuka selera, melegakan perut kembung dan ulser peptik.
  4. Membasmi kuman dan keradangan serta mencegah jangkitan penyakit.
  5. Membantu menyelaraskan gula darah dalam badan. 
  6. Menggalakkan peredaran darah dan metabolisme.

Cara makan : dua kali sehari, 2biji setiap kali, diambil dengan air suam.

Sebotol RM 31.60


No comments:

Post a Comment